Bila Aku Bukan Dia -Teaser 7





“Kau tolong check dia, mengandung ke tak?”
Teringat reaksi Nailah tadi, dia inginkan kepastian, mungkin penilaiannya salah tadi. Tapi bila dirasa nadinya, tidak ada pula tanda-tanda tersebut.
Doktor Syed Izar mendekati gadis itu. Nadi pergelangan tangan diperiksa dan bacaannya normal.
“Dia okey. Mungkin kepenatan dan dehidrasi. Tekanan darah, jantung semua okey. Dia juga tak mengandung. Atau mungkin masih awal lagi, kena check darah atau air kencing. Tapi something wrong, emosinya tak stabil. Aku masukkan air dulu.” Beritahu Doktor Syed Izar. Perasaan ingin tahu semakin menebal di hati tapi dia perlu jalankan tanggungjawabnya dulu.
“Siapa dia tu?”
“Staff aku. Tengah hari tadi dia balik awal, katanya tak sihat. Tapi tiba-tiba tadi dia muncul kembali di pejabat. Duduk dalam gelap. Kalau bukan guard inform, aku tak perasan pun dia ada.”
“Dia ada problem dengan suami dia ke?” teka Doktor Syed Izar. Dia tahu wanita itu telah berkahwin apabila Nik Zayan menyuruhnya memastikan sama ada wanita itu hamil atau tidak.
“Entah.” Nik Zayan pandang Doktor Syed Izar tapi kepalanya teringatkan sesuatu.
“Aku sebut suami tadi, dia terus loya. Mujur aku ikut dia ke tandas. Kalau tak dah jatuh tersembam atas lantai dah.”
“Dia pitam?”
Nik Zayan angguk.
“Mengandung atau kejutan emosi menyebabkan reaksi dia begitu. Lagipun aku rasa dia tak makan apa-apa lagi hari ni, sebab itu boleh pitam. ” Syed Izar melontarkan diagnosisnya. Mungkin terlalu awal untuk mencari punca masalah Nailah. Tambahan pula peralatan tidak mencukupi dan wanita itu tidak sedarkan diri.
“Dah lama ke?”
“Mungkin. Tapi dia tak sedar. Jadi bila lama, ia jadi macam bom. Bila-bila masa meletup bila fius dia tercabut. Dalam kes dia, mungkin terjadi sesuatu mencetuskan impak besar ke atas emosi dia.”
Nik Zayan diam. Dia cuba ingat tentang Nailah. Nailah ni antara staf lama syarikatnya.


Boleh follow pages penulis di facebook https://www.facebook.com/fantasiceritakudotcom Instagram; shima.rostambs Jika sukakan cerita di sini boleh share link di medsoc masing-masing.. Terima kasih di atas sokongan.




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bila Aku Bukan Dia (Novel terbaru Shima Awang)

Abang Hensem Jihan, Part 16 (akhir)