Bila Aku Bukan Dia - Teaser 3




“Ini bilik awak dan itu bilik saya.” Suara Anuar itu membuat Nailah berpaling. Dahinya berkerut. Kenapa perlu tinggal dalam dua bilik? Bukankah mereka suami isteri ke? Hati merusuh.
“Ilah jangan salah sangka. Kita tetap tidur sebilik tapi saya ada kalanya perlukan ruang sendiri. Awak boleh fahamkan?” Anuar mendekati Nailah apabila tidak mendengar suaranya.
Nailah terkebil-kebil memandang wajah tampan suaminya. Selangkah demi selangkah lelaki itu mendekatinya.
“Kerja saya stress, jadi saya tak nak mood tak baik saya terkena tempiasnya kat awak. Jadi bila mood saya tak okey saya lebih suka sendirian. Tak suka orang lain ganggu.”
“Tapi kitakan dah jadi suami isteri. Bukan ke tugas isteri menghiburkan hati suami. Meringankan beban yang suami tanggung. Saya tak kisah susah. Saya nak sama-sama berkongsi susah senang bersama awak,” balas Nailah. Dia tunduk. Hati memang terasa apabila suaminya cakap ini bilik dia dan itu biliknya.
“Saya tahu tapi kita perlukan masa untuk membiasakan diri dengan kehidupan baru ni. Jadi please, fahami saya. Saya tahu awak isteri saya. Saya tahu kita kena belajar hidup bersama. But, ada certain part dalam hidup saya susah saya nak ubah dan perlukan masa. Saya harap Ilah faham.” Lembut suara Anuar memujuk. Kedua belah bahu Nailah dipegang dan dia tunduk menatap mata Nailah, memohon pengertian.
Rela dalam terpaksa Nailah angguk. Mungkin dia perlu banyak bertoleransi dalam perhubungan ini.
“Terima kasih sayang.” Anuar merapatkan tubuh mereka. Kedua tangannya merangkul tubuh kecil Nailah erat ke dadanya.
Nailah menarik nafas panjang. Mata dipejamkan dan haruman suaminya meresap ke dalam jiwanya. Hati kembali tenang. Pelukan dibalas. Mereka berkeadaan begitu buat seketika sebelum pelukan terlerai.
“Pergilah masuk berehat dulu. Saya keluar kejap beli makanan. Tentu awak laparkan.”
Nailah senyum dan angguk.
“Tapi awak patut rehat. Penat drive tadi.”
Anuar senyum, tangannya diangkat mengusap kepala Nailah.
“Penat sikit tapi baru dapat tenaga tadi terus hilang penat tu.” Manis mulutnya mengusik Nailah.
Wajah Nailah merah. Naif.

Boleh follow pages penulis di facebook https://www.facebook.com/fantasiceritakudotcom Instagram; shima.rostambs Jika sukakan cerita di sini boleh share link di medsoc masing-masing.. Terima kasih di atas sokongan.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bila Aku Bukan Dia -Teaser 7

Bila Aku Bukan Dia (Novel terbaru Shima Awang)

Abang Hensem Jihan, Part 16 (akhir)