Bila Aku Bukan Dia Teaser 1






“Relaks, Awak senyum je. Saya akan sentiasa berada di samping awak. Kita sama-sama meraikan hari bahagia kita.” Pujukan Anuar membuatkan hati Nailah tenang.
“Cantik.”
Klik.
Klik.
Gambar mereka terus diambil oleh jurukamera. Nailah semakin tenang. Dia sudah mampu mengambil perasaan panik dan tidak selesanya. Nailah senyum, mujur suaminya faham keadaannya. Tanpa sedar, dia telah jatuh hati dengan suaminya sendiri. Harapan yang tidak pernah muncul selama ini, mulai tumbuh dia hati. Dia mula mengharapkan hubungan mereka akan berkekalan.
‘Bismillahirrahmanirahim... Ya Allah kau satukanlah hati kami. Berkatilah rumahtanggaku ini. Semoga kami akan bersama-sama mencipta bahagia hingga ke syurga-Mu,’ bisik hati kecil Nailah.
Senyumnya semakin ikhlas dan menawan. Huluran tangan Anuar disambut. Kerlipan lampu kamera terus menghujani mereka. Kali ini Nailah tidak lagi rasa tertekan memenuhi permintaan jurugambar dan saudara mara. Tangannya sentiasa di dalam genggaman Anuar.
Layanan Anuar sangat baik. Jadi separuh hari dapat dilalui dengan gembira. Selesai akad nikah di masjid, mereka pulang ke rumah. Majlis kenduri mereka gabungan majlis kenduri pihak lelaki dan perempuan, jadi tentulah besar dan ramai jemputannya. Sebanyak sepuluh buah khemah terpacak di hadapan rumah orang tua Nailah.
“Pengantin kena berpisah kejap. Pengantin lelaki balik tukar baju dulu dan pengantin perempuan tukar baju dan tunggu pengantin lelaki kat rumah,” arah mak andam.
“Kita jumpa kejap lagi. Selawat dan zikir banyak. Jangan panik,” pesan Anuar sambil melepaskan tangan Nailah. Pesanan itu Nailah semat dalam hati. Dia semakin yakin pilihan keluarga adalah yang terbaik. Walaupun ada hati yang kecewa tapi dia tidak mampu menghalang takdir jodohnya.
“Ilah, kau menung apa lagi tu. Takkan berpisah sekejap pun dah angau. Cepat pergi salin baju,” gesa Wafa, kawan baik merangkap pengapitnya.
Panggilan itu Nailah tidak hiraukan, malah matanya masih lagi melihat ke arah Anuar. Wafa semakin geram, tanpa dapat menahan perasaannya; Lengan Nailah dicengkam dan ditarik kuat.
Berkerut muka Nailah, sakit. Nailah rentap lengannya dari pegangan itu. Dia menjeling tajam kepada Wafa sebelum masuk ke dalam rumah. Dia tahu Wafa tidak boleh terima dia kahwin dengan Anuar. Tapi bukan salahnya.

Boleh follow pages penulis di facebook https://www.facebook.com/fantasiceritakudotcom Instagram; shima.rostambs Jika sukakan cerita di sini boleh share link di medsoc masing-masing.. Terima kasih di atas sokongan.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bila Aku Bukan Dia -Teaser 7

Bila Aku Bukan Dia (Novel terbaru Shima Awang)

Abang Hensem Jihan, Part 16 (akhir)