Review 2 Cinta Asma dan Ferhad

Sebenarnya novel ni direview 2 tahun lepas pada tarikh hari ini. Jadi di FB naik notifikasi memorinya. Saya belum up lagi dalam blog ni. Okey sebelum dia tenggelam lagi, saya cepat-cepat copy dan simpan kat sini..

Review ni oleh kak Noridah Romli.



Jauhi sifat hasad dengki..iri hati..cemburu..dendam..semuanya mendorong kepada keburukan yang boleh memberi kesan kepada sebuah perhubungan..ikatan ukhuwah kekeluargaan boleh berantakan..

Tajuk buku : Cinta Asma dan Ferhad
Penulis : Shima Rostam
Penerbit : Lovenovel 

Kisah cinta selepas kahwin antara Asma dan Ferhad..kahwin demi memenuhi permintaan nenek Ferhad dan ibu Asma,Ferhad terima tanggungjawab dan amanah dengan hati terbuka..bahagia dalam tempoh singkat tetapi peristiwa duka tatkala berjauhan..kagum dengan ketabahan dan kekuatan Asma semasa menghadapi kehilangan ekoran sikap adik ipar yang tidak menyukai Asma tetapi lebih menyokong ' friend with benefit' Ferhad.Akhirnya semua menjadi mangsa keadaan namun tulusnya cinta Asma dapat menerima saat kembalinya Ferhad ke pangkuan amat dikagumi kerana tiada sifat marah dan sakit hati yg ditunjukkan.Mulianya hati Asma dapat terima keadaan baru yang dibawa balik oleh Ferhad. Sesuatu yang amat berharga tali persahabatan yang kukuh menjadi penguat cerita ini juga.Kekuatan naskah ini pada Asma dan yang pastinya Ferhad tidak bersalah.

Namun saya sebagai seorang perempuan tidak boleh membayangkan keadaan Ferhad menyelit ditengah antara yg pertama dan yg kedua..

Kepada yang belum dapatkan CAF,patut dapatkannya kerana pelbagai jenis perasaan yg muncul dan pertama kalinya saya mengigil lutut membaca novel sebab ada bahagian yang memang terkesan.
Tahniah puan penulis..semoga dapat menghasilkan karya2 yang lebih bagus..

#ketulusancintamumenggenggamerathatiku
#cintaasmadanferhad

Notes : Terima kasih kak Idah... ada bakat terpendam tu... Nanti boleh tulis lagi reviewnya... 


Pesan Puan Penulis Hidup ini terlalu singkat untuk dipersiakan. Jadi bacalah perkara yang bermanfaat. Semoga kebaikan yang diperolehi di sini dapat dikongsikan bersama. Hidup baik-baik. Islam itu Indah. Membaca jambatan Ilmu.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bila Aku Bukan Dia -Teaser 7

Bila Aku Bukan Dia (Novel terbaru Shima Awang)

Bila Aku Bukan Dia -Teaser 6