Review 2 Aku Bukan Penggoda


Oleh Nurul Anisah..

I'm done reading this book.. Wahhhh!!! Tajuk buku nmpak macam mengancam tapi isinya memang superB sangat.. Baca time dialysis BP memang tinggi and setiap pages mesti rasa goosebumps and still nak turning pages nak tahu apa yang berlaku.. Okey the story begin with Baizura yang kehilangan keluargannya sejak dia berumur 13 tahun.. Kematian keluarganya berpunca kerana kuasa dan ketamakkan seorang manusia.. I pernah cakap manusia akan gelap mata dan hati jika ia melibatkan wang dan kuasa.. Bukan wang dan kuasa yang bodoh tetapi manusia itu sendiri yang bodoh.. Tidak tahu untuk menggunakkan ia dengan betul.. Bukan keluarga Zura shja terlibat dalam kemalangan tragis tapi ade lagi 2 buah keluarga yang lain terlibat juga.. 

Puan Aminah yang baik hati mencari waris mangsa yang terlibat dan menolong mereka.. Walaupun Zura kehilangan keluarganya ia sedikit pun tidak pernah hilang kasih sayang keluarga.. Bergantung kasih pada pakngah & makngah, Abg Zam dan Busu Ibnu(adik arwah papa Zura).. Disebabkan peristiwa pahit yg berlaku, Puan Aminah terus berubah watak.. Mengeluarkan arahan demi arahan untuk menuntut bela atas kematian anak sulungnya.. Pakngah & Makngah terpaksa PJJ & Abg Zam terpaksa menukar pengajian daripada doctor kepada peguam..Atas rancangan Puan Aminah bertemu lah Nurul & Aizat.. Zura & Zamri diarahkan untuk berbaik & berkawan sebab mereka dalam situasi yg sama..

One day, Zura ditukarkan ke Kuantan untuk mengaudit salah satu syarikat dan sambil2 tu belajar untuk jadi lebih baik.. Silap pengiraan I sebenarnya Zura lebih bijak mengatur strategi untuk menjatuhkan musuhnya sendiri tetapi actually dalam diam Aizat pun sama jugak.. Ohh sebelum tu Aizat & Zamri ini kawan baik + business partner.. Actually Aizat pun keliru kenapa buah hatinya, Baizura ni selalu sibuk dan cuba mengelak untuk beritahu hal sebenarnya yang mengganggu emosinya.. Bila tanya Zamri dia kata nak tahu apa kau jumpa Puan Aminah.. Dia lebih berhak bercerita.. Yer dengan keberanian Aizat dia bersemuka dengan Puan Aminah.. Dan disitu Puan Aminah menceritakan Apa yang berlaku 12 tahun yang dulu.. Apa yang berlaku sebenarnya?? 

Siapa dalang disebalik kemalangan itu berlaku?? 

Dapatkan Puan Aminah membalas dendam?? 

Adakah berbaloi pengorbanan yang dilakukan oleh Aizat & Baizura?? 

Semuanya terjawab dalam novel ni.. Sila dapatkan buku ni dikedai buku berhampiran you. Rugi kalau buku ni tiada dalam koleksi almari you.. 

Tahniah buat penulis novel ni Shima Rostam 
dan jugak penerbitnya Kak Peah Love Novel Wan Love Novel.

Buku yang terbaik untuk dibaca sebab jalan ceritanya pun tak membosankan tapi lebih mendebarkan.. Bukan cerita cinta tapi lebih kepada sifat seorang manusia.. Setiap buku ade penganjarannya dan tak terlepas buku ni juga ade pengajaran yang tersendiri...Renungan bersama supaya tidak berulang malah I sebagai pembaca beringat untuk tidak melakukan apa yg berlaku dalam cerita tersebut.. Setiap kejahatan akan dibalas kelak.. Salute sebab buku ni menceritakan apa2 yang berlaku family comes first.. So jangan lupa dapatkan buku ni tau..

Notes : Terima kasih Nurul Anisah... Saya doakan awak akan terus berjuang melawan sakit dan sentiasa positif.  

Pesan Puan Penulis Hidup ini terlalu singkat untuk dipersiakan. Jadi bacalah perkara yang bermanfaat. Semoga kebaikan yang diperolehi di sini dapat dikongsikan bersama. Hidup baik-baik. Islam itu Indah. Membaca jambatan Ilmu.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bila Aku Bukan Dia -Teaser 7

Bila Aku Bukan Dia (Novel terbaru Shima Awang)

Bila Aku Bukan Dia -Teaser 6