Prolog Aku Bukan Penggoda - Novel PBAKL 19

Aku bukan penggoda kerana cintaku hanya satu


“Yeay... Abang hensem datang..” seorang gadis kecil berlari mendapatkan remaja lelaki keluar dari kereta. Bukan main gembira lagi dia melihat seorang remaja lelaki keluar dari kereta yang baru berhenti di halaman rumahnya.

“Adik comel..” pipi gebu adik comel dipicitnya. Rindu. Dia tidak ada adik perempuan. Sebagai anak tunggal tentunya dia mendambakan adik untuk dibuat kawan bermain.

“Abang bawa apa untuk adik hari ni?” Adik comel teruja nak tahu bila melihat abang hensemnya membawa plastik berisi mainan.

“Kapal terbang control.”

Mata adik comel membulat. Dia suka. Baru minggu lepas dia minta abang hensem bawakan kapal terbang control. Dia nampak dalam iklan tv. Permainan ini menyeronokkan. Lagi seronok kalau bermain dengan abang hensem.

“Jom kita main. Abang ajarkan.”

Gelagat mereka diperhatikan oleh orang tua mereka.

“Setiap hari Uya tanya bila abang hensem nak datang. Rindu katanya. Bila besar nanti dia nak kahwin dengan abang hensem,” mendengar cerita si ibu adik comel, yang lainnya ketawa.

“Kecil-kecil lagi dah pandai.”

“Itulah.. budak-budak zaman sekarang ni lebih terbuka. Kecil-kecil lagi dah tau sebut pasal kahwin.” Mereka semua ketawa.



“Kalau betul ada jodoh mereka bila dewasa nanti, kita restukan saja. Lagi bertambah rapat hubungan persaudaraan kita nanti.”



Pesan Puan Penulis Hidup ini terlalu singkat untuk dipersiakan. Jadi bacalah perkara yang bermanfaat. Semoga kebaikan yang diperolehi di sini dapat dikongsikan bersama. Hidup baik-baik. Islam itu Indah. Membaca jambatan Ilmu.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bila Aku Bukan Dia -Teaser 7

Bila Aku Bukan Dia (Novel terbaru Shima Awang)

Bila Aku Bukan Dia -Teaser 6