Akhirnya saya muncul dengan novel baru - NUFAH..

Alhamdulillah.. Segala pujian bagi Allah Yang Maha Pengasih lagi Penyayang.




Telah lama tidak muncul dengan novel terbaru. Jadi di penghujung tahun di saat gelombang ke 3 COVID -19 melanda Malaysia, karya terbaru saya bakal terbit, bertajuk Nufah. Seperti biasa, novel saya masih lagi bertemakan cinta. Kisah cinta ini tak pernah bosan dikarang. Cinta yang membuatkan jiwa kita penuh kasih sayang juga mengenal kita erti air mata. Begitu juga kisah yang saya paparkan kali ini. 

Tentang NUFAH yang dikecewakan oleh tunangnya beberapa minggu sebelum majlis mereka. Firash telah berselingkuh dengan Dian, sepupu Nufah sendiri. Mulanya Nufah ingat dia salah faham. Mungkin dia yang terlebih sensitif. Maklumlah bakal pengantin  baru yang orang kata berdarah manis. Rupa-rupanya itu realitinya. Dia dikhianati oleh orang yang paling dipercayainya. Bukti skandal seks mereka yang di whatapps oleh rakan sekerjanya membuatkan Nufah terduduk. Tidak mahu menerima kenyataan tapi itulah kenyataannya. Keputusan besar terpaksa diambil, menarik diri dari ikatan pertunangan itu. Biarlah dia dikecewakan hari ini dari terus dikhianati di kemudian hari. Mujurlah ke dua orang tuanya menyokong keputusan yang diambil. Merekalah tulang belakang kekuatannya untuk bangkit dari kekecewaan ini. 

Nufah kemudiannya membawa diri mengubati hati yang dilukai. Tanpa sedar sebenarnya dia berada di dalam perhatian seseorang selama ini. Kewujudannya tidak terduga. Datangnya mahu merawati hati yang terluka. Katanya mereka telah kenal 3 tahun lepas. Di mana? Nufah langsung tak ingat. 

Bagi Sean pula itulah memori indah yang sentiasa tersembunyi di dalam hatinya. Nufah menjadi perantara dia melihat NUR. Nufah menjadi sebab dia berusaha menjadi manusia yang lebih baik dan membuka mata hatinya tentang makna CINTA itu sebenarnya.

Namun akur dengan hakikat diri. Dia dan Nufah tak mungkin ada pertemuan kali ke duanya. Tak mungkin mereka ada JODOH. cukuplah sebagai pemuja rahsia Nufah dari jauh. Namun siapa sangka, jodoh itu bukan dipinta namun diharapkan. Dilorongkan oleh takdir sebuah pertemuan dan harapan setelah Nufah dikecewakan. 

JODOH ini orang kata ikan di laut, asam di darat, bila dah jodoh bertemu juga dalam periuk. Itulah ibaratnya kisah mereka.

Sean, manusia robot yang hanya tahu kerja dan kumpul harta. Sebab itulah dalam usia muda dia bergelar billionere. Tak disangka pula kelemahannya adalah NUFAH. Saat Nufah kecewa dia yang terasa.

Nufah pula seperti biasa dengan caranya. Tak sedar pun dia dah terperangkap dalam rancangan licik Sean. Nak berundur tak dapat, nak maju ke depan pun tak dapat. Memahami keadaan Nufah itu, budimannya seorang lelaki terletak pada kematangan dan kesabarannya menghadapi setiap situasi walaupun hati meronta-ronta ingin memiliki.. 

Kisah Nufah yang kecewa..

Kisah Sean pencinta rahsia..

Kisah Firash dan Dian menjentik kesabaran kita..

Muncul pula Mellisa pelengkap rasa. 

Semuanya saya adun dengan pelbagai emosi yang akan menyentuh jiwa pembaca semua... 

Nak tahu pengakhiran kisah mereka?..

Kena beli novel ni.. Saya telah buka PRE ORDER selama sebulan bermula 16 November sehingga 15 Disember 2020.. 

Bolek klik link ini untuk maklumat lanjut. https://wa.me/p/4092497604112414/601123432311

Entri seterusnya adalah bab-bab awal novel NUFAH. Tak sabar nak baca? 


Pesan Puan Penulis Hidup ini terlalu singkat untuk dipersiakan. Jadi bacalah perkara yang bermanfaat. Semoga kebaikan yang diperolehi di sini dapat dikongsikan bersama. Hidup baik-baik. Islam itu Indah. Membaca jambatan Ilmu.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bila Aku Bukan Dia -Teaser 7

Bila Aku Bukan Dia (Novel terbaru Shima Awang)

Bila Aku Bukan Dia -Teaser 6