Masakan simple; spaghetti goreng sardin.

Semalam tak tahu nak masak apa. Saya pulak on diet. Ikram sama sekali tak nak makan nasi, tapi spaghetti dia makan. So dalam malas kena masak jugaklah. Yang paling senang dan cepat serta berkhasiat.
Bahan-bahan
Spaghetti yang telah direbus da n diri akan airnya (saya buat untuk 2 orang makan)
1 biji bawang besar dipotong kecil or dadu
2 sudu besar kicap
2 sudu besar dia cili
Sayur campur (yang ni terpulang nak masuk banyak mana)
2 ekor ikan sardin (saya guna ikan sardin dalam tin ADABI) hancurkan.
Minyak zaiton untuk menumis.
Cara masak,
Panaskan minyak zaitun dan tumis bawang besar hingga naik bau dan nampak kekuningan.
Kemudian masukkan sayur campur. Kacau dalam beberapa minit.
Masukkan kicap dan sos cili. Kacau rata beberapa minit.
Masukkan sardin yang dihancurkan tadi serta sos ikan sardin tu sikit.
Kacau dalam 5 minit kemudian masukkan Spaghetti. Kacau rata dan sebati.
(Tak perlu bubuh garam atau gula, sebab dah secukup rasanya. Nak pedas, boleh Masukkan cili burung yang dipotong)
Sedia untuk dimakan...
Senang je kan..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Bila Aku Bukan Dia -Teaser 7

Bila Aku Bukan Dia (Novel terbaru Shima Awang)

Bila Aku Bukan Dia -Teaser 6